NY I ROBÅD

Risskov Roklub er er en klub, hvor der både bliver lagt vægt på roning og det sociale samvær mellem medlemmerne. På de almindelige roaftener og på længere dagsture er det nemt at lære klubbens medlemmer at kende. På vandet har vi et dejligt og varieret rofarvand, der rækker fra Moesgaard Strand i syd til Ugelbølle Hoved i nord og Skødshoved i øst. Der er i Risskov Roklub både mulighed for almindelig motionsroning under hyggelige former og mere sportspræget roning i coastal og outriggere.

MERE INFORMATION

Har du lyst til at ro inrigger kan du kontakte instruktionschef Jytte Kjemtrup og få mere at vide om, hvordan du kommer i gang

tlf:  60 24 39 80

mail: nyirobaad@risskovroklub.dk

Der er begynderhold i april, hvor du skal gennemføre et introduktionskursus sammen med en af klubbens instruktører. I løbet af foråret skal du regne med 7-10 ture eller omkring 70 kilometer med instruktøren, før du er ”friroet”. Derefter kan du ro uden instruktør på alle tidspunkter sammen med klubbens andre medlemmer. På begynderkurset bliver du introduceret til den elementære roteknik, og du vil få en basal viden om vind, bølger og det at færdes på vandet.

MELD DIG IND I KLUBBEN

Du kan gå direkte til indmeldelse i klubben ved at klikke her.

PRØVETUR

Du kan reservere en gratis prøvetur ved at klikke her.

SVØMMEPRØVE

Inden du begynder på klubbens instruktionskursus, skal du bestå klubbens svømmeprøve. Du skal kunne svømme mindst 300 meter uden pause, og efter vejledning skal du kunne tage en redningsvest på i vandet. Klubben har i løbet af vinterperioden en række svømmelørdage, hvor du kan tage prøven.

INTRODUKTIONSHÆFTE

Du kan her downloade et lille hæfte med mere information om roning og med en oversigt over det, som du skal vide i forbindelse med roteknik og bådenes opbygning: Hent introduktionshæfte

ER DU ALLEREDE MEDLEM

Er du medlem af Risskov Roklub og ror du kajak, kan du melde dig til et rokursus i inriggeroning ved at klikke her.