Fællesture til farvande uden for Risskov Roklub

Hvert år arrangeres fællesture til andre rofarvande. Vi kører i samlet flok og kajakkerne transporteres på biler og på klubbens kajaktrailere.

Der arrangeres både endagsture og ture der strækker sig over flere dage. Vi har bl.a. roet på Hjarbæk Fjord, Mariager Fjord, Fur rundt, Venø rundt, Æbleø og Samsø. Hvert forår og efterår arrangeres længere ture på Gudenåen.

Sommertur

I uge 28 tager vi på sommerferiekajaktur. Her er der både tid til roning i fremmed farvand og hyggelig samvær med hinanden.

Vi bor i private telte (eller hytter) og medbringer et stort fællestelt, hvor vi laver mad og spiser. Vi har base et fast sted hele ugen, så der er mulighed for at ro lange eller korte ture som humøret, vejret eller dagsformen er til. De foregående år er turen gået til Sverige, Mechlenburg/Vorpommeren-Tyskland, Tåsinge og Hundested.

Fællesture 2024

21. april Alrø og Hjarnø i Horsens Fjord Velaja
9. - 12. maj Gudenå Explorer, ca 100 km Michael
25. maj Lindenborg Å, Himmerland Lone R/Velaja
8. - 9. juni Tunø/Samsø Lilli/Gurli
15. - 16. juni  Weekendtur for kaniner og sidste års kaniner  Velaja/Michael
uge 28,  6. - 13. juli Sommertur til Mecklenburger Seenland  nord for Berlin udvalget
10. august Vejle Fjord Lilli
17. - 18. august  Bugten rundt  Peter/Jonas
25. august Tour de Club Michael
7. september Tour de Gudenåen Ulf
14. - 15.  september Fur og Hjarbæk Fjord Michael
28. - 29. september Løvfaldstur på Gudenåens øvre løb Michael

For alle disse ture skal man være friroet - pånær turen for kaninerne.
Når tiden nærmer sig, slås hver tur op på forum med tilmelding.

Ture over flere dage kan ofte deles op i dagsture mellem flere personer.

Følg også med på forum for at se andre ture.