Næste skridt....

Når du har gennemført vores frironingsforløb for nye havkajakroere har du opnået niveauet ' Egenfærdighed A' (tidligere Havkajakroer 1) i DGIs system. Det svarer til EPP2.

Er du friroet og har lyst til at blive endnu bedre og udvikle dig som havkajakroer, holder vi hvert år i klubben kurserne 'Egenfærdighed B' (dog uden prøve) og 'Turledelse A'.

• På 'Egenfærdighed B' er der fokus på dine egne tekniske færdigheder og sikkerhed i kajakken og du lærer at begå dig i vind og bølger.
  • På 'Turledelse A' er der fokus på at lede en gruppe kajakroere på klubtur i vores lokale farvand og at kunne håndtere de hændelser, der opstår undervejs.

Har du interesse i at være med til at oplære og træne de nye kajakroere i Risskov Roklub, kan du tage en uddannelse som instruktør gennem DGI (Instruktør A). Klubben betaler, efter aftale med kajakchefen eller kajak-instruktionschefen, for uddannelsen.

Andre uddannelser

Har du interesse i at uddane dig yderligere, tilbydes diverse kurser og uddannelser indenfor kajakroning i bl.a. DGI-regi. Hvis kurset eller uddannelsen har relevans for klubben og kan komme de øvrige medlemmer til gode, kan du søge om tilskud via kajakchefen.