Havkajak - er det noget for dig?

Drømmer du om at ro kajak, at få storslåede naturoplevelser, at udfordre og overvinde dig selv på vandet, og møde nye mennesker - så er Risskov Roklub måske noget for dig!

Vi er en hyggelig roklub med stort fokus på fællesskab og gode oplevelser.

Vi har igennem hele året faste ro-aftener og fælles ture både i vores eget farvand i Aarhusbugten og andre steder i landet, både med og uden overnatning. Om vinteren ror vi stadigvæk, øver vi os i svømmehallen, har rospinning og snitter pagajer i værkstedet.

Vi starter hvert år et hold af nye kajakroere, og du har nu chancen for at komme med!

Kom til informationsmøde tirsdag d. 12. marts kl 19.

Her kan du høre mere om vores kajakkursus og se vores klub.
Tilmelding til info-aftenen og eventuelle spørgsmål sendes til Velaja på mail: nyikajak@risskovroklub.dk
Tilmeldingsfrist d. 11. marts.

Online tilmelding til holdet åbner onsdag d. 13. marts kl 17 (via tilmeldingsboks på forsiden).

Forløb for nye kajakroere:

Vores hold af nye kajakroere starter med at lære kajakken at kende først i svømmehallen (lørdag d. 20. april) og dernæst på roligt sø-vand med en hel dags kursus ved en af Silkeborg-søerne (d. 27. eller 28. april).

Derefter er der frironing tirsdage og torsdage aftener i maj, juni og hen i juli. Man kommer til så mange ro-aftener man kan, og bliver friroet når man har roet 70 km og demonstreret at man kan sine redninger. Vi har også en ekstra hel kursusdag (lørdag d. 1. juni), hvor vi øver kajaktag og leger hele dagen .

Undervejs arrangerer vi weekendtur, hvor du kan opleve hvordan det er at tage på langtur med bagagen i kajakken.
Du bliver gennem hele forløbet guidet og vejledt af klubbens instruktører.

Du skal kunne svømme 600 m i svømmehal eller 300 m i åbent hav.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Velaja: nyikajak@risskovroklub.dk