OUTRIGGER

Outriggere er smalle både, der først og fremmest er egnet til roligt vand på søer. Det er dog også muligt at ro singlesculler i klubbens sædvanlige farvand i Aarhus Bugten. Som medlem af Risskov Roklub har du mulighed for at ro outrigger og dyrke kapsejlads på Brabrand-søen.

60+ - outriggerroning for dem under og over 60

Det er sjovt at ro med én åre. Men vidste du, at det er dobbelt så sjovt at ro med to årer? Har du lyst til at lære at ro coastal, dobbeltsculler, dobbeltfirer eller måske singlesculler sammen med klubkammerater fra Risskov Roklub, medlemmer af Aarhus Studenter Roklub og Aarhus Roklub, kan du blive en del af et velfungerende samarbejde. Alle kan være med uanset niveau. Erfarne instruktører hjælper dig med den fornødne oplæring.

Klubsamarbejdet udgøres på nuværende tidspunkt af en gruppe 60+ roere, der dyrker motionskaproning  i en gemytlig atmosfære et par gange om ugen på Brabrand Rostadion. Men gruppen vil gerne være større. Vi hører derfor gerne fra dig, hvis du kunne tænke dig at være med. Vi garanterer, at du bliver en bedre roer og får pulsen op af lænestolen. Coastalroning på Aarhus-bugten er også en mulighed. Risskov Roklub har tre coastalbåde (firer, toer og single). Også her hjælper erfarne instruktører dig med at få styr på teknikken om nødvendigt.

Har du lyst til en prøvetur i en coastal på bugten, en tur i en kaproningsbåd på Brabrand Rostadion, eller vil du vide mere om klubsamarbejdet, er du velkommen til at kontakte:

Erik Søndergaard - tlf. 86 17 55 69

Poul Soelberg Christensen tlf. 21 75 43 98